Posted by: bluelion | August 30, 2016

Olvassunk… Brunella Gasperinit!

gasperini2

Nagyon szeretem a humorát! Csak annyit mondok:

“Belátom: nem túl meggyőző, ha valaki, akinek egy szajkó tanyázik a fején, vitába bonyolódik egy másikkal, akinek tukán ül a vállán.” (203. old.)

Nem is vagyok vele egyedül, az Én és ők sorozatot az egész család olvasta, és mindenki odavolt érte! Amikor Férjjel Liechtensteinben jártunk, elautóztunk San Mametébe, hogy megkeressük a házat. Találtunk is egyet, amire illett a leírás, de a helyiek azt mondták, a családnak nem a tóparton, hanem fent, a hegyen volt háza. Mások szerint mégis az az a ház. Mindenesetre visszafelé jól megnézték az útleveleinket az olasz határőrök, hogy mit csavarog itt ez a csapat hibbant.

Jó volt megint ezzel a családdal, bár egy gyerek mínuszban voltak az Én és ők, stb-hez képest. És mennyi kutya és egyéb állat volt!

Részben egy olasz strandon olvastam, és többször hangosan felnevettem. Olyankor Férj és Ovis tudni akarták, min, úgyhogy felolvastam. Talán másképp nem is lehet az ő könyveivel. Volt olyan is, amikor ott, a napernyő alatt a szám elé kaptam a kezem. Szeretem az olyan írásokat, amelyek ilyen reakciókat váltanak ki. (Meg némi furcsálkodást, ugye.) Nem csak olvasom, ilyen vagy olyan arckifejezéssel, hanem önkéntelenül is hangosan, mozdulva reagálok.

“– Anyád – javallja. – Francokat – fűzi hozzá tétován.” (21. old.)

Azonban ez nem a felhőtlen kikapcsolódás fajta olvasmány, inkább a “maga az élet”-típusú. Nem véletlen, hiszen önéletrajzi kötet. Rám is rámtelepedett a szomorúság, cipeltem közben vele együtt. Tudom, mi az, hogy csak pillanatokra lehet boldog. És én is félek. Nem tudom, hogy csak azért, mert már sok mindent tapasztaltam első kézből, vagy egyébként is ennyire át tudnám-e érezni, de engem ez a könyv telibe talált. Azért ne ezzel kezdje, aki még nem ismeri! Én is inkább olvasok most egy kis “fájdalommentesített” Gasperinit.

Responses

  1. […] one of my absoulte favourite authors, her family chronicles are loved by all my family members. Her autobiography was darker but still very funny and […]

    Like


Leave a Reply

Categories

Italophilia

Stories of My Italian Journey & More..!

About Words - Cambridge Dictionaries Online blog

Commenting on developments in the English language

intentionally_blonde

on discovering the world and sharing her best tips with you

hitchhikingthe7seas

Hitchhiking sailing boats around the world. Live bog! -- Hajóstoppal egy föld körüli úton. Élő blog!

Exploding Steamboats

The Official Chris Pontius Blog

The Book Crunch

A blog for book fanatics!

MűvészTér

Művésztér Egyesület honlapja

International Book Giving Day 2017

Give a book on Valentine's Day

kultúrlény

Kultúra minden mennyiségben

adoptingjames

Read our Mission. Find out how you can help us adopt James.

Olvass bele

A KULTÚRAKIRAKAT

Brent Libraries Blog

Welcome to the Brent Libraries Blog. Here you can read book reviews, find out about Brent reading group and events and much much more!

bookowly

bookowly

AnitaKomuves

International reporting, data journalism, digital media

Bébi, pszichó & más

Életképek, ötletek, megfigyelések

A year of reading the world

196 countries, countless stories...

Raising My Rainbow

Adventures in raising a fabulously gender creative son.

